Herb Częstochowy
Urząd Miasta Częstochowy
42-217 Częstochowa, ul. Śląska 11/13
telefon: +48 (34) 3 707 100
e-mail: info@czestochowa.um.gov.pl
Karta Informacyjna
USC013

sekap
Nazwa sprawy:

Sporządzenie aktu zgonu


I. Podstawa Prawna
  • Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego (tekst jednolity Dz.U. z 2016 r., poz. 2064)
  • Ustawa z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (tekst jednolity Dz.U. z 2017 r., poz. 912);

II. Wymagane wnioski
  • zgłoszenie zgonu - F-USC0131 word pdf**

III. Wymagane załączniki
  • - karta zgonu wystawiona przez lekarza,
    - dowód osobisty osoby zmarłej

IV. Dokumenty do wglądu
  • dokument tożsamości zgłaszającego (dowód osobisty lub paszport)

V. Opłaty
  • brak

VI. Termin załatwienia sprawy
  • niezwłocznie

VII. Miejsce załatwienia sprawy
  • ul. Focha 19/21, pokój 26 (wejście od ulicy Śląskiej)
    tel.: 34 37-07-482

VIII. Godziny pracy
  • - poniedziałek: 7.30-15.30,
    - wtorek: 7.30-17.00,
    - środa: 7.30-15.30,
    - czwartek: 7.30-15.30,
    - piątek: 7.30-15.30

IX. Jednostka odpowiedzialna

X. Tryb odwoławczy
  • Odwołanie wnosi się do Wojewody Śląskiego za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Częstochowie w terminie 14 dni od otrzymania decyzji odmownej.

XI. Opłaty za odwołanie
  • brak

XII. Uwagi
  • Zgłoszenia zgonu należy dokonać w terminie 3 dni od daty zgonu. Jeżeli zgon nastąpił w wyniku choroby za-kaźnej zgon należy zgłosić w ciągu 24 godzin. Do zgłoszenia zgonu zobowiązani są w kolejności: małżonek, dzieci zmar-łego, rodzice zmarłego, najbliżsi krewni lub powinowaci.

Klauzula informacyjna

Zapoznaj sie z klauzulą

**Jeśli masz problemy z odczytem plików pobierz darmowe przeglądarki .DOC i .PDF

data utworzenia: 2003/11/19
data ostatniej aktualizacji: 2018/10/29
zatwierdzony: tak
data zatwierdzenia: 2018/10/29